Anna Popławska

Marka osobista nauczyciela (Video)

Czy każdy nauczyciel ma swoją markę osobistą? Czy warto pracować nad własną marką? Jeśli tak, to od czego zacząć?

Czy każdy nauczyciel ma swoją markę osobistą?
Tak 🙂 Marka osobista to inaczej spójny wizerunek tej osoby w głowach innych ludzi; zestaw skojarzeń i doświadczeń z tą osobą. Każdy nauczyciel ma własną markę i powinien ją świadomie budować.
Do czego potrzebna mi jest moja marka osobista?
Marka to inaczej opinia na nasz temat. Myślę, że każdemu nauczycielowi zależy na jak najlepszej opinii wśród swoich klientów, dlatego właśnie tak ważna jest praca nad nią. Marka osobista pomaga nauczycielowi wyróżnić się z tłumu. Jest też oznaką jakości i zaufania do nauczyciela – m.in. po czym nasi klienci nas rozpoznają, dlaczego są zadowoleni ze współpracy z nami i dlaczego właśnie będą polecać nas swoim znajomym. Dzięki dobrze zbudowanej marce osobistej cena za nasze usługi przestaje być głównym kryterium stanowiącym o tym, czy ktoś się do nas zapisze czy nie. Stajemy się bardziej rozpoznawalni i nie musimy się martwić o kolejnych klientów. Ale… tutaj tak naprawdę zaczyna się ciężka praca. Jeśli przestaniemy się dalej rozwijać i dbać o jakość naszych usług możemy wpaść w pułapkę i stracimy dobrą pozycję naszej marki osobistej tak szybko, jak ją zbudowaliśmy.
Jak pracować nad własną marką osobistą?
Marka powinna opierać się na naszych pasjach i będzie nam ciężko zbudować swoją markę nauczyciela bez miłości do nauczania. Dlatego najpierw określ swoje cele i pomyśl, jak docelowo powinna się prezentować Twoja marka. Zacznij od rozwoju swojego warsztatu lektorskiego, podniesienia jakości nauczania i pracy nad spójnością w przekazie. Po drugie, “posprzątaj” swój profil na facebooku i/lub fanpage – bo uczniowie na pewno będą szukać Cię w sieci i może masz zdjęcia, które działają na niekorzyść Twojej marki. Sprawdź też co mówi o Tobie Google w trybie Incognito. Warto też postarać się o własną stronę www. Najlepiej wybrać sobie również dokładnie określoną grupę docelową, by trafić do niej z naszym sposobem komunikacji i naszymi produktami.

Obejrzyj nagranie, w którym Anna Popławska opowiada o budowaniu marki nauczyciela.
Przeczytaj też o budowaniu fundamentów szkoły językowej.

 

There are no comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart