Wielkanocni kumple – pomysły na wielkanocną lekcję angielskiego

Wokół pachnie wiosną, na prawo żółte tulipany, na lewo bazie, kury przyjmują zamówienia na jaja, które zostaną pisankami… Jednym słowem, za chwilę Wielkanoc. Dzisiaj proponujemy pomysł na pełną ruchu lekcję z wielkanocnymi symbolami w tle, podczas której nasi uczniowie w klasach 4-6 będą ćwiczyć sprawności mówienia i pisania.

Szukamy wielkanocnych kumpli, czyli przygotowanie lekcji

  • Szukamy darmowych grafik z postaciami związanymi z tematem Wielkanocy, czyli wszelkiej maści zajączków, króliczków, baranków czy „ożywionych” pisanek (takich z oczami i ustami). Mnóstwo takich grafik można znaleźć na stronach: https://pixabay.com czy https://www.canva.com/ 
  • Dla każdego ucznia przygotowujemy tzw. factfile z jedną z wybranych grafik. W tabeli umieszczamy kilka wybranych kategorii, np. imię, wiek, pochodzenie, ulubiony przedmiot w szkole, hobby, ulubione danie, najbardziej nielubiane danie, zwierzak (może być z tym kupa śmiechu, jak okaże się, że baranek ma kota lub psa), rodzeństwo, ulubiona muzyka, itp. – wszystko w zależności od tego, co chcemy powtórzyć z naszymi uczniami.
  • Przygotowujemy również tabelę z tymi samymi kategoriami i miejscem na wpisanie informacji o wybranej liczbie postaci.

Wielkanocni kumple ćwiczą mówienie, czyli główna część lekcji

  • Każdy uczeń uzupełnia swoje factfile wymyślonymi przez siebie informacjami. Zachęcamy ich do użycia wyobraźni i jak najbardziej zabawnych lub zaskakujących wpisów.
  • Przygotowujemy wspólnie pytania, które uczniowie będą musieli zadać, aby zdobyć informacje o innych postaciach. W zależności od możliwości i potrzeb naszych uczniów możemy to zrobić np. prosząc ich o ułożenie w odpowiedniej kolejności słów w pytaniach, które wcześniej pomieszaliśmy, dopasowanie początków i końców pytań lub uzupełnienie luk (otwartych lub zamkniętych) w pytaniach.
  • Uczniowie chodzą po klasie, zadają odpowiednie pytania, uzupełniają tabelki informacjami o wybranej przez nas liczbie postaci oraz oczywiście odpowiadają na pytania dotyczące swoich bohaterów.

Wielkanocni kumple ćwiczą pisanie, czyli follow-up

  • Prosimy uczniów albo o napisanie kilku zdań o jednej z postaci, z którą rozmawiali, albo o napisanie kilku zdań o różnych postaciach.
  • Możemy również poprosić o umieszczenie w zdaniach fałszywych informacji. Uczniowie będą mogli pracować w parach (jeśli mają zebrane informacje o tych samych postaciach) lub przeczytać zdania na forum klasy i sprawdzić, kto potrafi poprawić fałszywe informacje (uczniów, którzy odgrywali role tych postaci prosimy o wstrzymanie się od głosu).

Autorka: Ewa Torebko

Więcej pomysłów na pracę z uczniami z klas 4-6 znajdziesz tutaj

There are no comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart