Od Nauczyciela

do Trenera

52 lekcjE! 14 modułów!

Zeszyty ćwiczeń!

Notatki wizualne!

Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli...

O kursie:

Wakacyjna Akademia "Od Nauczyciela do Trenera" to kurs online, w trakcie którego nabędziesz umiejętności trenerskie niezbędne do efektywnego szkolenia nauczycieli.

10

Dołączysz do zamkniętej grupy na Facebooku

11

Obejrzysz 13 praktycznych modułów

12

Dostęp do nagrań akademii na 10 miesięcy

13

Otrzymasz certyfikat ukończenia kursu do pobrania

Prowadząca:
Luiza Wójtowicz-Waga

Jestem absolutną fascynatką towarzyszenia ludziom w rozwoju i nic nie ekscytuje mnie bardziej niż patrzenie na rozwijających się uczestników moich szkoleń.

Prowadząca:
Anna Popławska

Jestem lektorem języka angielskiego i trenerką nauczycieli języków obcych. Pasjonuję się nowoczesnymi technologiami w nauczaniu.

Prowadząca:
Agnieszka Kruszyńska

Asystentka w Katedrze Filologii Hiszpańskiej Uniwersytetu Łódzkiego oraz nauczycielka języka hiszpańskiego i wychowawczyni w Publicznym Gimnazjum nr 26.

Program:

Wprowadzenie

Dostępny od 1.06.2022

  • Kim jest trener?
  • Czym się różni trener od prezentera?
  • Jakie umiejętności powinien mieć trener nauczycieli a jakie prezenter konferencyjny?
  • Czym się różnią różne formy szkoleniowe: szkolenie, warsztat, mentoring, coaching?

MODUŁ 1 - JAK PRZYGOTOWAĆ DOBRE SZKOLENIE?

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 1 – Badanie potrzeb szkoleniowych

  • Skąd wiedzieć z czego szkolić nauczycieli?
  • Jak odpowiednio zbadać potrzeby nauczyciela? Jakich metod i narzędzi użyć?
  • Ankiety, obserwacje, wywiady czy eksperymenty – jak najlepiej badać potrzeby?
  • Czym jest potrzeba szkoleniowa, a czym zachcianka szkoleniowa?
  • Jak odpowiednio zbadać potrzeby decydenta lub właściciela szkoły?
  • Które potrzeby są ważniejsze – nauczycieli czy właściciela szkoły?

Lekcja 2 – Przygotowanie programu szkolenia nauczycieli/lektorów

  • Jak przygotować program w oparciu o zbadane potrzeby i zaplanowany cel?
  • Jak zaplanować efektywnie czas?
  • Jakie są etapy przygotowania szkolenia i jaką powinno mieć ono strukturę?
  • Czym są ćwiczenia pasywne, a czym aktywne?
  • O jakich efektach pamięciowych nie możesz zapomnieć planując szkolenie dla nauczycieli?
  • Jakie są ograniczenia dorosłych w zdobywaniu wiedzy i jak działa ich pamięć?
  • Jak sterować szkoleniem, uwzględniając te elementy?

MODUŁ 2 - OTWIERANIE SZKOLEŃ.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 3 – Rozpoczęcie szkolenia

  • Jak dobrze rozpocząć szkolenie nauczycieli/lektorów?
  • Jak nawiązać kontakt z grupą nauczycieli i z jej pojedynczymi uczestnikami?
  • Co to są dobre lodołamacze?
  • Jak zbudować bezpieczeństwo nauczycieli na początku procesu szkoleniowego?
  • Jak zbadać nastawienie nauczycieli do szkolenia i trenera?
  • Jak zbadać potrzeby nauczycieli i ich poziom motywacji?
  •  

Lekcja 4 – Pierwsze wrażenie

Lekcja 5 – Cele szkolenia – wyznaczanie i weryfikacja

  • Jak sprawdzać, z jakimi celami świadomymi i ukrytymi przyszli na szkolenie nauczyciele i lektorzy?
  • Jak weryfikować pod koniec szkolenia, czy cele nauczycieli zostały osiągnięte?
  • Co to jest „teoria celów”?
  • W jakie cele angażujemy się najbardziej?
  • Jak na osiąganie celów szkolenia nauczycieli wpływa bezpośrednia gratyfikacja i czym ona jest?

MODUŁ 3 - METODY AKTYWIZOWANIA GRUP.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 6 – Poziom energii w grupie

  • Jak dbać o poziom energii w grupie szkoleniowej?
  • Jak organizować pracę w zespołach nauczycieli?
  • Jak podnosić poziom energii i jak go obniżać?
 

Lekcja 7 – Dyskusja rozwojowa

  • Jak zadawać dobre pytania w trakcie szkolenia (kiedy pytania otwarte, kiedy zamknięte, kiedy odbijające, kiedy kontrolne, kiedy odraczające)?
  • Jak prowadzić dyskusję nauczycieli? Jak reagować, gdy uczestnik ma pytanie do trenera?
  • Jakie zadania ma trener w trakcie prowadzenia dyskusji?
  • Jak motywować uczestników do wymiany doświadczeń?
 

Lekcja 8 – Kreatywność

  • Jak podnosić poziom kreatywności nauczycieli szkolenia? Od czego on zależy?
  • Jaki jest wachlarz metod kreatywnych?
 

Lekcja 9 – Drama

  • Scenki, odgrywanie ról – po co organizować takie formy szkoleniowe?
  • Czy zabawa w teatr ma szkoleniowy sens?
 

Lekcja 10 – Atmosfera w sali

  • Jakie są metody i strategie poprawiania nastroju w grupie nauczycieli?
  • Jak możesz wpłynąć na atmosferę w grupie szkoleniowej?
 
 

MODUŁ 4 - TECHNOLOGICZNE WSPOMAGANIE SZKOLENIA.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 11 – Zacznijmy od podstaw

  • Jaki sprzęt będzie Ci potrzebny podczas prezentacji, jaki zapewni Ci komfort pracy, a jaki może uratować Ci życie w razie, gdy napotkasz problem?
  • Czym się różni HDMI i VGA i dlaczego warto znać różnicę?
  • Jaki prezenter kupić i czy w ogóle warto go mieć?
  • Co ma w swojej magicznej torbie trener, który chce być gotowy na różne rzeczywistości, które spotyka na salach szkoleniowych?

Lekcja 12 – Prezentacja

  • Skąd brać ładne grafiki i legalne zdjęcia do swoich prezentacji?
  • W jaki sposób można poprowadzić szkolenie na innym narzędziu, niż poczciwy Power Point?

Lekcja 13 – Materiały szkoleniowe

  • Jakie narzędzia pozwolą przygotować Ci atrakcyjne wizualnie materiały szkoleniowe, jak je udostępniać elektronicznie?
  • Jak stworzyć elektroniczny ebook szkoleniowy?

Lekcja 14 – Ankiety i feedback ze szkolenia

  • Jakie narzędzia pozwolą zebrać Ci feedback przed lub po szkoleniu?

Lekcja 15 – Houston we have a problem

  • Jakie problemy z technologią najczęściej mogą Ci się przydarzyć i jak można się na nie przygotować, lub jak ich uniknąć?
  • Co zrobić, gdy potrzebujesz internetu podczas prezentacji, a wifi nie działa?
  • Co zrobić, gdy rzutnik lub komputer nie działa, a bez slajdów nawet nie chcesz myśleć o przeprowadzeniu szkolenia?

MODUŁ 5 - WEBINARIA - PROWADZENIE WEBINARÓW.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 16

  • Promocja szkoleń na webinariach i FB live – jak, dlaczego i o czym warto pamiętać?

Lekcja 17

  • Trochę techniki i człowiek się nie gubi – wybieramy odpowiedni program.

Lekcja 18

  • Trochę techniki i człowiek się nie gubi – wybieramy odpowiedni sprzęt.

Lekcja 19

  • Webinaria a FB live – jaka jest różnica i jak to zrobić w mediach społecznościowych?

 

MODUŁ 6 - PREZENTACJE - PRZYGOTOWYWANIE PROFESJONALNYCH PREZENTACJI W POWER POINT.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 20

  • Wybór stylu graficznego, spójność graficzna i kolorystyczna.

Lekcja 21

  • Tworzenie slajdu, formatowanie slajdu, ilość informacji na slajdzie.

Lekcja 22

  • Ustawianie animacji.

Lekcja 23

  • Multimedia w prezentacji: ustawienie dźwięku i filmów.

Lekcja 24

  • Źródła legalnych zdjęć.

MODUŁ 7 - TRUDNE SYTUACJE W TRAKCIE SZKOLENIA.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 25 – Przyczyny trudnych sytuacji

  • Jakich trudnych sytuacji możesz się spodziewać w grupie nauczycieli w trakcie szkolenia?
  • Jakie mogą być przyczyny konfliktu między nauczycielami w trakcie szkolenia?
  • Czy konflikt może być dobry?
  • Jak pracuje się na potrzebach uczestników w celu uniknięcia trudnych sytuacji?

Lekcja 26 – Co robić?

  • Jakie są ogólne dyrektywy w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie szkolenia nauczycieli?
  • Jakie zasady regulują radzenie sobie z trudnymi sytuacjami?

Lekcja 27 – Komunikacja w konflikcie

  • Jak zarządzać komunikacją w trakcie trudnej sytuacji?
  • Jak efektywnie stosować komunikat „ja”?
  • Jakie są blokady w komunikacji w trakcie szkolenia nauczycieli?

Lekcja 28 – Aktywne słuchanie w trakcie szkolenia

  • Co utrudnia uczestnikom zrozumienie się w trakcie szkolenia?
  • Jakie techniki ułatwiają aktywne słuchanie?

Lekcja 29 – Dobre rady na trudne sytuacje

Lekcja 30 – Stres

  • Jak radzić sobie ze stresem przed i w trakcie szkolenia?

MODUŁ 8 - ANDRAGOGIKA, CZYLI JAK UCZĄ SIĘ NAUCZYCIELE.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 31 – Andragogika – zasady ogólne

  • Kim był Thorndike i jak przełożyć jego zasady uczenia się dorosłych na środowisko uczących się nauczycieli?
  • Co to właściwie jest uczenie się?
  • Kiedy zmiana jest zmianą?

Lekcja 32- Cykl Kolba

  • Jak przełożyć Cykl Kolba (cykl uczenia się dorosłych) na środowisko uczących się nauczycieli?
  • Co jest podstawowym źródłem wiedzy dla dorosłych?

Lekcja Lekcja 33 – Motywacja

  • Czym jest motywacja zewnętrzna i wewnętrzna nauczyciela szkolącego się?
  • Jaki wpływ ma trener na poziom motywacji grupy?

Lekcja 34 – Mechanizmy dynamiki grupowej

  • Co to jest wpływ społeczny?
  • Co jest bardziej efektywne – praca w grupie czy praca indywidualna?
  • Jakie typowe zachowania przejawiają nauczyciele w grupach szkoleniowych?
  • Jakie role grupowe przyjmują nauczyciele w grupach?

MODUŁ 9 - BADANIE EFEKTYWNOŚCI SZKOLENIA.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 35 – Kirkpatrick i jego poziomy

  • Na jakich poziomach badamy efektywność przeprowadzonego szkolenia wśród nauczycieli?
  • Co to są poziomy Kirkpatricka?
  • Czy wystarczy, że szkolenie się podobało i czy w ogóle powinno nas to obchodzić?

MODUŁ 10 - FEEDBACK - PROSZĘ I DAJĘ.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 36 – Trener daje feedback

  • Czym jest feedback? Jaka jest jego natura?
  • Czego nie powinno się robić, udzielając informacji zwrotnej?
  • Czy jest ogólny model udzielania informacji zwrotnej?

Lekcja 37 – Trener prosi o feedback

  • Jak otworzyć się na informację zwrotną na swój temat?
  • Jak poradzić sobie ze strachem związanym z oczekiwanym feedbackiem?
  • Dlaczego komunikacja jednokierunkowa nie działa dobrze w trakcie szkolenia?

MODUŁ 11 - JAK ZABRAĆ SIĘ ZA SPRZEDAŻ SZKOLEŃ.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 38 – Marka osobista trenera

Lekcja 39 – Kto kupi Twoje szkolenia? O grupach docelowych słów kilka

Lekcja 40 – Co możesz sprzedać? Jakie produkty i szkolenia możesz tworzyć?

Lekcja 41 – Jak to sprzedać – czyli najważniejsze narzędzia, które umożliwią Ci oferowanie swoich usług i produktów w sieci

MODUŁ 12 - JAK METODYCZNIE SZKOLIĆ NAUCZYCIELI ONLINE.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 42 – Czym różni się szkolenie i warsztat online od szkolenia i warsztatu stacjonarnego?

Lekcja 43 – Jak metodycznie przeprowadzić szkolenie na platformie Zoom.

Lekcja 44 – Jak angażować uczestników w trakcie szkolenia i warsztatu online.

Lekcja 45 – Dobre rady i dobre praktyki, aby szkolenie online dawało satysfakcję uczestnikom i trenerowi.

MODUŁ 13 - ROZWÓJ TRENERA.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 46 – 12 głównych grzechów trenerskich

  • Jakie główne błędy popełniają trenerzy i jak im zapobiegać?
  • Jak umiejętnie wyznaczyć sobie krótko- i długotrwałe trenerskie cele rozwojowe?
  • Jak budować swoją trenerską asertywność?
 

Lekcja 47 – Jestem trenerem i co dalej?

  • Jaki jest Twój indywidualny styl trenerski?
  • Jak powinieneś rozwijać swoją wiedzę?
  • Jak kształtować swoją postawę trenerską?
  • Jak budować świadomość swoich mocnych i słabych stron?
 

Lekcja 48 – Umiejętności trenerskie. Podsumowanie

  • Zasady, które pomogą Ci podążać w kierunku stawania się dobrym trenerem.

BONUSOWY MODUŁ!

MODUŁ 14 - PODCASTY.

Dostępny od 1.06.2022

Lekcja 49 – O co chodzi z tymi podcastami? Jak mogą Ci biznesowo pomóc w promocji Twojej trenerskiej działalności?

Lekcja 50 – Jakie narzędzia pomogą Ci je tworzyć?

Lekcja 51 – Jak je tworzyć – zobacz, jak to zrobić krok po kroku.

Lekcja 52 – Pomysły na podcasty.

Szkolenie oglądasz na naszej Platformie ONLINE:

1. Nigdy nie uczestniczyłam w kursie online. Czy potrzebuję kamery internetowej?

Nie musisz mieć kamery internetowej ani żadnych dodatkowych urządzeń. Kurs online oglądasz na platformie szkoleniowej edunation, na którą logujesz się przez przeglądarkę internetową.

2. Czy muszę być przed komputerem o określonej godzinie?

Kurs online jest nagrany wcześniej i nie trzeba się logować na platformie szkoleniowej o określonej porze – po udostępnieniu modułu można go oglądać o dowolnej porze.

3. Czy jest możliwość powrotu do poprzednich modułów?

Tak – kurs online można oglądać wielokrotnie, wracać do poszczególnych modułów przez 10 miesięcy od momentu udostępnienia kursu.

Co mówią uczestnicy poprzedniej edycji?

Zapisz się na kurs!

Bilet zawiera:

499 PLN

Kupując bilet akceptujesz Regulamin.

Masz pytania? 

Skontaktuj się ze mną!

Ewa Szczygoł

577 033 633

ewa.szczygol@edunation.com.pl

  • finanse
  • faktury
  • zaświadczenia dla uczestników
  • problemy z logowaniem
  • inne pytania związane z kursem